Doxa 2
Mayıs 2006
Türkçe
Editör: Levent Şentürk, Ayşe Orhun Gültekin
Kapaktaki eser: René Clair ve Francis Picabia'nın Entr'acte filminin setinden, 1924
Çeviriler: Can Gündüz, İnci Uysal, Müjde Yılman, Özge Açıkkol, Yiğit Adam, Yurdanur Salman
ISSN 1306-3006
132 sayfa, 23,7 x 22 cm
tükendi
Flâneur
SARKİS KARARTMA
TIM C. GEISLER Pekin’deki Umumi Helalar Üzerine
SUNA A. KARAKÜÇÜK Kapılar
Techne
TANZER KANTIK Kalem Kıracağı
BAHADIR TOSUNLAR Kent Parkuru
Söyleşi
İSMAİL ERKOCA – NURTEN DEĞİRMENCİ “Gelince bir de bayrak diktik. Buranın adını Sandıma Cumhuriyeti koyduk.”
Ev
LEVENT ŞENTÜRK İzmit’te Bir Koloni: Balıkçı Barakaları
Mekan
UFUK ÜSTERMAN Alice Lunapark’ta
LEON VAN SCHAIK İdeogramlar
ÖZLEM BERBER İki Alman Mimarlığı 1949-1989 Sergisi Üzerine
Atölye
LUCIO FONTANA “io sono un santo, io sono una caragno.”
GÜLŞAH GÜLEÇ Potansiyel Mimarlık Atölyesi
KEMAL ÇAYIRLI Köln Güncesi
NAZMİYE ÖZTÜRK Atölye, Fuar
Köln’de İkiz: Projeler
GEORGES PEREC Yararsız Bir Uzama Dair
Doxoloji
EFSER AYKUL Manifesto Dosyası
Architext
LUCIO FONTANA & Co. Uzamcılık Manifestoları
IŞIL BAYSAN SERİM Işıkla Yazılmış Kent Alfa’dan Hiçliğin Kentine Yolculuk “Alphaville: Lemmy Caution’ın Tuhaf Hikâyesi, Jean-Luc Godard, 1965”
GÜLSÜM BAYDAR Mimarlığın Sırtındaki Kültürel Yük
ELVAN ALTAN ERGUT Sergievi’nden Opera’ya: Bir Dönüşüm Üzerine Notlar
PELİN TAN Kent ve Endişe: İstanbul’un Kapalı Yerleşimleri
GILLES DELEUZE Denetim Toplumları Üzerine Ek
Yayın
BANU ÖZKAZANÇ Mekân, Kültür, İktidar
LEVENT ŞENTÜRK “Beyaz” Dergisi
Film
EŞREF TANER İLERDE Modulor